.

.

23 april 2017

Festen



Vi hade som sagt var hyrt Parkhallen till Ottilias 18 års fest.
Det var Hollywood tema + 20 tal.
Fantastisk byggnad om man väljer att bara hyra café delen.
Hon hade bjudit ca 50 av hennes kompisar och bekanta
och när kvällen var slut så var det 52 som hade dykt upp.
Jättekul.
Vincent och jag gick lite skift på kvällen, han började med
att sitta i insläppet och sedan när alla kommit så avlöste jag
honom för att vara vakt med Magnus.
Vi hade nog inte en lugn stund på hela kvällen.
T.o.m polisen dök upp för att kolla läget.
Alltid omgiven av ungdomar som ville prata med oss.
Riktigt kul hade vi.
Magnus kroknade av lite tidigare än mig men vi stängde
och åkte från lokalen runt 3 på natten.
Då hade vi även med oss övernattningsgäster.
3 i Ottilias rum förutom Ottilia själv och 2 i soffan.
Det var inte det roligaste att städa dagen efter och nått som
sitter som ett starkt minne och nått som man hittade överallt
så var det konfetti stjärnorna som Ottilia blåste i väg under
kvällen. Shit pommes va stjärnor det var överallt.
Man hittade dom flera dagar efter lite här och där.



Inga kommentarer:

Berta 60 år

En av mina äldsta polare från Söderfors är Berta. Eller Inger som hon egentligen heter. Ingen av mina barn har vetat vad Berta heter eg...